Lediga tjänster hos Adekvat Försäkring

Publicerad: 2014-09-11


Adekvat Försäkring söker två st kundsupport/försäkringsförmedlare


Kort om oss 

Adekvat Försäkring bildades hösten 2010. Genom en målmedveten satsning och gjorda investeringar har vår verksamhet utvecklats kraftigt sedan starten och vi har därigenom skapat en solid plattform för framtiden. Vi skall mer än fördubbla vår verksamhet med god lönsamhet de kommande tre åren. Därför behöver vi engagerade och kompetenta medarbetare på vår spännande framtidsresa. 


Inom Adekvat Försäkring har vi fyra affärsområden 

  • Försäkring 
  • Risk Management 
  • PLUS 
  • Organisationsstöd
Läs mer om våra affärsområden här

Det är primärt inom vårt unika affärsområde PLUS som vi skapar konkurrensfördelar. Genom konceptet hjälper vi företag och intressestyrda organisationer att öka upplevd personal- och medlemsnytta inom områden som inte tillhör den egna kärnverksamheten. Läs mer om PLUS här


Försäkring och riskhantering är vår kärnverksamhet 

Adekvat Försäkring är ett oberoende kunskapsföretag inom skadeförsäkring och riskhantering. Genom vårt samarbetsavtal med Max Matthiessen, Sveriges ledande försäkringsförmedlare inom liv, pension och kapitalplacering, erbjuder vi våra kunder ett heltäckande tjänsteutbud inom försäkring. 


Vi söker dig som vill vara med och bygga vår framtid och vi söker nu två medarbetare till vår kundsupport.


Kundsupport/Försäkringsförmedlare 

Vårt koncept inom gruppförsäkringar fortsätter att växa och vi behöver förstärkning med två serviceinriktade medarbetare till vårt Växjökontor. Vi söker dig som är i början av en framtida försäkringskarriär. Vi ger dig den vägledning som du behöver för att utveckla en spännande karriär inom försäkringsbranschen. Du kommer efterhand att arbeta i en backofficefunktion för ett eller flera av våra gruppförsäkringskonton och dina arbetsuppgifter innefattar försäkringsrådgivning, försäkringsadministration och kontakter med våra organisationskunder och försäkringsbolag.


Kvalifikationer 

Vi söker dig med minst 3-5 års arbetslivserfarenhet från roll som innesäljare, kundsupport eller med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Kunskaper inom IT är meriterande men inget krav. 

Du behöver inte ha större förkunskaper inom försäkring då du kommer få en gedigen introduktion till försäkringsbranschen och även kommer att genomgå en utbildning för att bli certifierad försäkringsförmedlare. Kunskaper inom ekonomi, sälj och försäkring är dock meriterande. 

Du har minst gymnasieutbildning. 
Du behärskar svenska flytande i tal och skrift. 
Du har god datorvana. 


Personliga egenskaper 

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Då du blir ett av företagets ansikten utåt i kontakt med kunderna så är det viktigt för dig att alltid ge kunden ett trevligt och professionellt bemötande. Som person är du serviceinriktad, strukturerad, effektiv, noggrann och tar stort ansvar för ditt arbete. Trygghet, Förtroende och Engagemang är våra ledord och de präglar vårt dagliga arbete. 

Vi erbjuder bra förmåner och incitamentsprogram för alla våra anställda. 


Ansökan 

I denna rekrytering samarbetar vi med Personalbyrån. För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Göran Lindahl på telefon 0470-349702. 

Ansökan sänder du snarast, dock senast den 24 september, till ansokan@personalbyran.se
Märk din ansökan med ”Kundsupport/Försäkringsförmedlare¨. 
Ansökningar och kontakter med Personalbyrån behandlas konfidentiellt.